טקסט חלופי

ניהול ידע ונהלים

זמינות המידע כמפתח להצלחה

תארו לכם שנוצרה לארגון שלכם הזדמנות נדירה להשתתף במכרז עבור חברה בינלאומית מובילה - או לנהל פרויקט אחר בסדר גודל שטרם ביצעתם. בדיוק ללקוח כזה חיכיתם, זה שיקפיץ אתכם למדרגה הבאה. אבל... מחר צריך להגיש את המסמכים ואין לכם מושג איך תארגנו עד אז את כל המידע הדרוש. הוא קיים בחברה, אין ספק, אבל איפה לעזאזל תמצא אותו עכשיו? ובכלל, מה עושים כשהידע מצטבר בכל רגע נתון, מאיים להטביע את כל העובדים ומסחרר את המערכות - איך אפשר לקרוא את זה? 

בעולם של ימינו, שבו זמן שווה כסף ומשאב הידע מתעצם במהירות מסחררת - ניהול נכון של הידע הארגוני הוא קריטי כדי לתפקד באופן יעיל, להפחית סיכונים וליצור יתרון תחרותי.

חושן מתמחה בניהול הידע הארגוני עבור ארגונים פיננסיים לרבות הבנקים הגדולים בארץ ובקרב ארגונים נוספים ממגזר הבריאות.
פרויקטים של ניהול ידע טומנים בחובם הגדרת תהליכים, שיטות ניהול והטמעת כלים לניהול ידע בארגון, הקמת מערכי נהלים וכן סדנאות לכתיבת נהלים.


תנו לנו בחושן לעשות את מה שאנו הכי טובים בו: סדר בידע שלכם. כדי שתוכלו להיות הכי טובים במה שאתם עושים.

אנו מתמחים בניהול אפקטיבי של ידע ארגוני. בהקשר זה חשוב להכיר את שני הרבדים של הידע הארגוני - הידע הסמוי והידע הגלוי.


הידע הסמוי: מתבסס על ההון האנושי שהצטבר בחברה במהלך עשרות שנות ניסיון, וכולל מיומנויות, השכלה ואף אינטואיציה.

כולנו נתקלנו לפחות פעם אחת בתיקיות הפרטיות שרק לעובד אחד יש גישה אליהן (ברור שהוא בדיוק חולה כשאתה צריך אחת מהן) או היינו זקוקים לדו"ח אקסל מורכב שרק מעטים יודעים לתפעל.
כאשר ידע שימושי רב נמצא אך ורק בידיהם של עובדים מסוימים נפגעת משמעותית יכולת הארגון להפיק ערך מהידע, לבצע בקרה מספקת, לקיים תהליכי עבודה יעילים – ומעבר לכך, נוצרת תלות בעובדים העלולה להוביל לסיכון תפעולי.


הידע הגלוי: מכלול הנתונים שמשמשים את הארגון באופן שוטף ובתכנון לטווח ארוך.

במסגרת הידע הגלוי נכללים פרטי עסקאות, מידע על לקוחות, אימיילים חשובים, דוחות ניהוליים ועוד. האתגר הוא בארגון חכם של הידע, כך שיהיה זמין ונגיש לכל עובד בכל עת.

 

איך זה עובד? 

ניהול ידע וגיבוש נהלים ברורים מבוצעים במטרה להפוך ידע - סמוי וגלוי – למידע מאורגן וזמין, המייצר, בין השאר, סטנדרטיזציה, ייעול תהליכים ויתרונות נוספים המובילים לאפקטיביות ארגונית.
לפני שאנו ניגשים לנהל ידע בארגון חדש אנו מקדישים משאבים ללימוד הארגון לעומקו ואפיון צרכיו, ממפים את המצב הקיים ובמקביל מגדירים את המצב הרצוי.
לאחר סקירת הפערים בין המצוי לרצוי (gap analysis) אנו מגבשים כלים מוכחים לניצול מרבי של הידע הסמוי והגלוי בארגון.

פתרונות בתחום ניהול ידע ונהלים: