טקסט חלופי

שכלול וייעול תהליכי עבודה

"בתקופה שעבדתי בצוות ייעול תהליכי עבודה בפרויקט, הייתי מתעוררת בבקרים מלאה אנרגיה ובעיקר סקרנית: אילו אתגרים אצליח לפתור היום? לא פשוט, בהינתן העובדה שאנשים, קל וחומר ארגונים עם אנשים רבים, לא ממש מחבבים שינויים. ואולם, הסיפוק האדיר שבתום התהליך מזכיר לי שלא הייתי מחליפה את תחום העיסוק שלי בשום עבודה אחרת". דנה, יועצת בכירה בחושן .

עולם העסקים הדינמי ושינויים מסוגים שונים מחייבים כל ארגון שמסתכל קדימה להיערך מחדש ולייעל את תהליכי העבודה, בין אם הדרישה מגיעה מבחוץ - כמו לקראת יישום הוראה רגולטורית, ובין אם בעקבות צרכים פנימיים - כגון עומס עבודה גבוה, דרישה להגדלת התפוקה, הטמעת מערכת מידע חדשה או כל תמורה אחרת.

התאמת תהליכי העבודה לאילוצים ולצרכים המשתנים מאפשרים לארגון לעמוד בדרישות הרגולציה ולשמור על כושר התחרותיות.

יש מי שרואה בזה כאב ראש - אנחנו רק מחכים לאתגר שיתעלה על מה שראינו עד כה. במילים אחרות, שינוי הוא לגמרי השגרה שלנו.

אנו מתמחים בשיפור מגוון תהליכים עסקיים ותפעוליים בארגונים, ביניהם:

תהליכים עסקיים שונים | תהליכים תפעוליים | יישום תפישת ניהול רזה | תהליכי בק אופיס | תהליכי סינוף

 

איך זה עובד?

ראשית אנו מבצעים מיפוי מקיף ויעיל של מאפייני הפעילות ביחידה. באמצעות ראיונות, תצפיות, ניתוח נתונים ועיון בנהלים. המיפוי מעניק תשתית לזיהוי ממצאים בתהליכים כגון צווארי בקבוק ועומסים, פגיעה באפקטיביות, כפילויות, חשיפה לסיכונים ופגיעה ברמת השירות.
בהתאם לממצאים שאותרו ועל סמך היכרות עם תהליכים עסקיים ותפעוליים בארגונים פיננסיים רבים, נגבש המלצות לשכלול תהליכי העבודה ביחידה. שלב זה כולל צמצום פעילויות שאינן מוסיפות ערך לתפוקות היחידה, הגדרת שיטות עבודה יעילות, אפיון שגרות ניהול ובקרה, קביעת תחומי אחריות ברורים והגדרת ממשקים. 
גיבוש ההמלצות הסופיות יבוצע בשיתוף פעולה מלא עם הארגון במסגרת סיעורי מוחות, פגישות סטאטוס ושיחות שוטפות.