טקסט חלופי

תכנון, ליווי וניהול מעבר של יחידות למבנה חדש

שינוי מיקום מעורר לרוב רגשות מעורבים. מצד אחד הכול חדש, ומצד שני - רובנו לא ששים לשנות הרגלים.

מעבר של ארגונים או יחידות למבנה חדש הוא אתגר רציני ומלהיב. מצד אחד, השינוי מחייב סנכרון בין גורמים רבים בארגון ובינו לבין גורמים חיצוניים. מצד שני, מהלך רחב ומורכב של שינוי מיקום טומן בחובו סיכונים תפעוליים. הבשורות הטובות הן שניתן לצמצם סיכונים אלו באמצעות היערכות ותכנון מוקדם.

ניהול מושכל ויעיל לוקח בחשבון סיכונים ומספק פתרון לאתגרים המובנים בתהליך המעבר.

אנו בחושן מתמחים בניהול ותכנון תהליכי מעבר של ארגונים למבנים חדשים, ונהנים במיוחד ללוות את העובדים עד להתאקלמות מושלמת וחזרה לשגרת עבודה מלאה.

הסיוע לארגונים במעבר מתבצע במסגרת פרויקט מובנה המורכב ממספר שלבים:

  • שלב התכנון: תכנון מיקום היחידות במבנה החדש, בהסתמך על מאפייני פעילותן וקשרי הגומלין ביניהן; עיצוב עמדות העבודה בהתאם למאפייני הפעילות תוך הקפדה על סביבת עבודה בטוחה, ארגונומית ואסתטית; תכנון שלבי המעבר בפועל במסגרת תוכנית עבודה מוגדרת.
  • שלב הכנת העובדים: יצירת "תיקי מעבר" ו"מדריכי מעבר" עבור העובדים כדי להכינם מנטאלית ולהכשירם מקצועית לקראת הפעילות במתווה החדש, תוך שימת דגש על הכנה מנטאלית של העובדים. לשם כך מגויסים גם יועצי ניהול השינוי שלנו.
  • שלב הביצוע: ליווי ובקרת ביצועי המעבר בהתאם לתכנית העבודה ול"תיקי המעבר"; ליווי הארגון לאחר האכלוס לביצוע שיפורים והתמודדות עם אתגרי השינוי.

 

בעזרת הניסיון הרב שצברנו בליווי פרויקטי מעבר, נלווה את הארגון ואת העובדים תוך הקפדה על גידור הסיכונים התפעוליים הנובעים מהשינוי ותוך סיוע בהתמודדות עם אתגרים הצפים במהלך הדרך.