חזרה למאמרים
בתי החולים הולכים לעבור שינוי מהותי בהגדרת הפעילות שלהם- בסביבה שבה פועלים, בשירותים המוצעים על ידם ובאופן מתן השירות

ישנה מגמה במערכת הבריאות לפיה יבוצע תשלום בעבור תוצאות המטופלים. באופן זה, בתי חולים יתרכזו יותר בצמצום עלויות, שיפור איכות הטיפול הניתן ושיפור חוויית המטופלים ("לקוחות"). הלקוחות, כמו בענפים רבים, מחפשים  גם במערכת הבריאות תנאים טובים יותר, וזה כבר לא יהיה רק במלונות "חמישה כוכבים".

ככל שלקוחות יהפכו במהותם ולפי תפיסת בית החולים ל"מטופלים" מ"מבוטחים" – כך בתי החולים יחלו להשקיע משאבים רבים יותר בשיפור חוויית המטופל ומשפחתו בשטחי בתי החולים.
מצופה מבתי החולים לבצע יותר ממהפך חיצוני- ניראותי "makeover", אלא שינוי ממשי בשירותים המסופקים והבנה עמוקה של השתלבותם המערכת האקולוגית הכוללת של שירותי הבריאות.

להלן המאפיינים המרכזיים של בתי החולים העתידיים –

  1. בית חולים בסביבת הצרכנים:
  1. מעבר לטיפול ושירות ממוקד לקוח – שירותי בריאות מבוססי ערך ללקוח:
  1. בתי חולים ONLINE:
  1. מיקוד בנגישות הלקוחות – לא רק פיזית

מומחים טוענים כי עתידים להיות שני סוגים מרכזיים של בתי חולים:

  1. בית חולים לטיפולים קשים ומורכבים – ימוקמו במרכזים רפואיים אקדמיים או בבתי חולים מבוססים היטב באזורים עירוניים.
  2. בית חולים קהילתיים/פרבריים – יתרכזו במניעת מחלות, מתן שירותי בריאות עיקריים, טיפול במחלות כרוניות ומתן טיפולים שכיחים.

בעתיד, המיקוד יעבור ממתן כלל השירותים להתמקצעות בתחומים מסוימים. גישה זו תביא לעידוד מתקני רפואה במודל אמבולטורי – בית חולים בו המטופלים יכולים לשהות עד 23 שעות, אבל אין מיטות למספר לילות. מתקן כזה יכול להתמודד עם בעיות דחופות ומורכבות, לתת טיפול רפואי ממוקד ולהוציא ניתוחים החוצה. במידה ומצבו של החולה חמור מעבירים אותו לבית חולים שותף. מתקנים אלו לא יחליפו את בתי החולים אלא יצמצמו את מספר המיטות הנדרשות בבתי החולים – מעבר מריכוז הפעולות בבית החולים לפיזור הפעולות במתקנים רפואיים קטנים ומקצועיים.


דבר חושן-
בתי החולים הולכים לעבור שינוי מהותי בהגדרת הפעילות שלהם- בסביבה שבה פועלים, בשירותים המוצעים על ידם ובאופן מתן השירות (הנגשת שירותים באמצעות ערוצי online ועוד) וכן, שינוי מהותי נוסף באופן ההסתכלות על המטופל כאל "לקוח"- הסתכלות זו תשפר את השירות הניתן במסגרת בתי החולים.
על בתי החולים בארץ להתאים את עצמם למציאות המשתנה בעולם ולצרכי לקוחותיהם, וזאת באמצעות הבנת שינוי התפישה הנדרש וביצוע התאמות נדרשות.

 

פרסומים קשורים
נשמח לשפר את החיים של אנשים
.גם בארגון שלך
© 2020 חושן פתרונות הנדסת תעשייה וניהול בע"מ. כל הזכויות שמורות |
מדיניות פרטיות