חזרה למאמרים
בנקים ניצבים בפני אתגר משמעותי על פיו הם צריכים למצוא דרכי התמודדות עם דרישות הלקוח בנוגע למגמת הטכנולוגיה הפולשת לכל תחומי השירות

המשמעות לבנקים

על הבנקים לבצע פירוק של השירותים המוצעים במצב הקיים לבלוקים הרווחיים ביותר, והצעת פתרונות חדשניים לבעיות פרטניות של הלקוח. אימוץ טכנולוגיות מקומיות לפתרונות בנקאיים לא יספיקו, יש לאמץ גישה דיגיטלית הוליסטית על מנת להציע ללקוחות חוויה דיגיטלית משביעת רצון.

להיות דיגיטליים באמת

דיגיטיזציה אמתית אינה רק להגדיל את השירותים הקיימים ולהוסיף ערוצים חדשים, דיגיטיזציה אמתית משמעותה שינוי יסודי ועל כן ישנם מספר מאפיינים שחשוב לשים עליהם דגש:

1. הלקוח (באמת) במרכז – הלקוח מחפש שותף שיסייע לו להשיג את השאיפות הכלכליות והיעדים הפיננסיים שלו. ההתאמה האישית ללקוח הינה מהותית. הפתרונות המוצעים צריכים להיות מוכוונים לצרכי הלקוח ותואמים לסגנון החיים שלו.

2. האקו-סיסטם קודם לבנק – השינויים הטכנולוגיים גורמים לביזור של השירותים השונים. כלומר, אף בנק, גדול ככל שיהיה, לא יוכל לרכז את כל השירותים.

המעבר לדיגיטל מחייב את הבנק להמציא את עצמו מחדש כמכלול. במודל הדיגיטלי האמיתי של הבנק, בנקאות אוניברסלית תימסר לא על ידי בנק "מונוליטי" יחיד, אלא באמצעות מערכת אקולוגית משתנה של מוצרים ושירותים אשר רלוונטיים ללקוח.

3. אוטומציה בכל מקום – הפיכת פעולות פשוטות לאוטומטיות תאפשר להקדיש את כח האדם של הבנק למשימות חשובות יותר שמצריכות טיפול/ניהול אנושי. תהליכי אוטומציה מאפשרים להפחית את בזבוז המשאבים במקומות שמכונות יכולות להתערב.

לקוחות בנקאות דיגיטלית יצפו לפונקציונלית בנקאית מלאה, גם פתיחת חשבון תיעשה באפליקציית המובייל ללא התערבות ידנית. שינויים אלו צפויים להזניק את מספר הלקוחות של הבנק.

4. תובנות לפני הכל – המידע העשיר אודות התנהגות הצרכנים מציע הזדמנות לגשר על הפער בין הלקוחות הדיגיטליים והלא דיגיטליים. המידע יאפשר פרסונליזציה בשירותים הבנקאיים – התאמת שירותים לפי צרכי הלקוחות. ניטור שיחות והתכתבויות באינטרנט של לקוחות הבנק לטובת התאמת שירותים ומוצרים על פי צורך.

5. רמת האמינות של הבנק תיגזר מרמת אבטחת המידע שלו – אבטחת מידע נשארת הדאגה העיקרית של לקוחות הבנקים הדיגיטליים אך למרות זאת מעריכים כי דאגה זו מתגמדת ביחס למידת הכמיהה של הלקוחות עבור שיפורים דיגיטליים.

פרסומים קשורים
נשמח לשפר את החיים של אנשים
.גם בארגון שלך
© 2020 חושן פתרונות הנדסת תעשייה וניהול בע"מ. כל הזכויות שמורות |
מדיניות פרטיות