סקירת חומרי רקע (נהלי עבודה, הוראות רגולטוריות, תלונות מטופלים, דו"ח פניות הציבור, סקרי שירות, ועוד).
לימוד מערכות מידע - היכרות עם מערכות שותפות וניתוח תמיכתן בתהליכים העסקיים, בניהול ובקרת הפעילות, בהנגשת השירות למבוטחים, ועוד.
ראיונות ותצפיות (גורמי מטה אחראים, מנהלים, מנהלי מוקדי האישורים ועובדים מייצגים, גורמים בשטח – מנהלים, רופאים ומזכירות וגורמים משיקים במטה ובשטח).
איסוף וניתוח נתונים כמותיים (היקפי פעילות, שונות בין גורמים מאשרים, אפקטיביות הפעילות, שיעורי אישור ודחייה ועוד).